יום חמישי, 14 בינואר 2016

טישירט חורף



אין לי בעיה עם החורף כאן. באמת שלא. שבע שנים חייתי בניו יורק. שבע שנים בהן קר היה (לי) מספטמבר ועד מאי. אז באמת שאין לי בעיה עם החורף שלנו. אני גם מברכת על כל טיפה של מים שיורדת כאן (התשדיר ההוא של הפנים המתייבשות של רננה רז עדיין חקוק בי) ולא מעזה לקטר על כך שבעשרים יום בשנה (בערך), אני נאלצת לקחת מונית או ללכת ברגל, במקום לרכוב על אופניים.
מה שכן הטריד את מנוחתי, עם הגעתו של החורף, היא אבחנה חדשה שהבליחה במוחי תוך כדי שאני שוב לא מוצאת מה ללבוש: אין לנו טישירטס חורפיות. פשוט אין. תסתכלו, למשל, על ערימת החולצות הקצרות שלי. וכשאני אומרת חולצות קצרות, אני מורידה את המכופתרות, הווסטים, הסריגים ואת כל שאר החברים. אני מדברת על ערימת הטישירטס הקצרות שלי. ספרתי מעל שלושים.
גילוי נאות: הערימה מסודרת כך רק בחודשי החורף
בחורף, לעומת זאת, יש לי סוודרים משונים, אפודות וחולצות מכופתרות, וגם כך זה מסורבל להתלבש. אז למה כל כך קשה, אמרתי לעצמי, למצוא כמה טישירטס עם שרוול ארוך?! מי שמצאה כאלו טישירטס (יפות!) שתרים יד ותשלח לי לינק מהר. כן, ב Belle and Sue יש כמה יפות. ראיתי. אבל עדיין מדובר במצרך נדיר.
בשבועות האחרונים הכנתי שלושה סוגים שונים של טישירטס ואני חורשת עליהן. את זו שבתמונה הכנתי בתחילה כטישירט רגילה, ואז, בגרסה השנייה, הוספתי לה צווארון גולף גבוה ופטנטים גבוהים בשרוול. את הגרסה הזו אהבתי יותר, במיוחד בשילוב הבדים הזה. אז המדריך המצולם לפניכן. הגזרה להכנת חולצת טישירט החורף של גזורות כאן. והחורף גם הוא בהחלט כאן.  בשבוע הבא טישירט נוספת, אולי אפילו קלה יותר לביצוע (רמז: קרוז).
נגזור לפי הגזרה (דה!)
נחבר את קו הכתף בשני הצדדים. למי שתופרת עם מכונה רגילה ולא עם אוברלוק, כדאי להחליף למחט דקה המיועדת לסריגים. בנוסף, יהיה עליכן לתפור תוך כדי מתיחה עדינה של הבד (וזאת על מנת לאפשר לתפר עצמו להיות גמיש מעט).
לאחר מכן נחבר את השרוול. נניח את ימין השרוול על ימין החולצה. כדאי לוודא שראש השרוול מתחבר בדיוק לתפר שבקו הכתף. את שאר החיבור (על פי החיצים) כדאי להדק קודם עם סיכות ואז לגשת לתפור. כעת נחבר את תפרי הצד. נניח את החולצה כאשר צידה היפה כלפי פנים, ונחבר בתפר את החולצה לאורך כל צידה, מקצה השרוול ועד לקו המותן בתפר אחד.  
עכשיו נותר לחבר את המנג׳טים ואת הצווארון. ראשית נקפל אותם לאורכם (לאורך הפסים שעל הבד), ימין על ימין, ונחבר בתפר. נהפוך רק חצי דרך (כמו בתמונה).
כעת נחבר את המנג׳ט לקצה השרוול כאשר כל הקצוות מחוברים יחד בקצה (תמונה). באותה הדרך נחבר גם את הצווארון.
את המכפלת אפשר לסגור בתפר רגיל. לחילופין, ניתן לגזור רצועה דקה נוספת מהבד של הצווארון והמנג׳טים (רצוי בד ריב) ולחבר באופן דומה. הרצועה צריכה להיות קטנה יותר מהיקף החולצה. בכמה? שאלה טובה. לי יצא בכ- 20 ס״מ מסך כל ההיקף, אבל זה תלוי בבדים בהם בחרתם להשתמש. מומלץ לגזור רצועה לפי היקף החולצה, ואז למתוח אותה ולראות כמה צריך להוריד.
צווארון מוסיף המון
אז תתחדשו ותהנו, ואל תשכחו לשלוח לי תמונות של החולצות שהכנתן ל- gzurot@gmail.com סופ״ש נעים!

2 תגובות:

  1. חבל שעד שיש אתר בעברית על תפירה הגזרות עולות כסף והן עוד ONE SIZE !

    השבמחק
    תשובות
    1. הי טלי,
      ראשית, ברוכה הבאה לבלוג, איזה כיף שאת כאן איתנו. שנית, לעצם העניין. נכון לעכשיו בחרתי להעלות את הגזרות בעלות מינימלית. למיטב ידיעתי, באתרים מקבילים בעולם הורדת גזרה כרוכה בתשלום.
      בנוגע למידות, מרבית הפריטים באתר מדורגים, או שאינם דורשים דירוג. בנוסף, ישנם מספר פרויקטים חינמים שאינם דורשים גזרה, אלה צפייה בסרטון.

      תודה על הפנייה,

      אורי

      מחק