יום שישי, 16 בספטמבר 2016

כיסים

הנה משהו שימושי לעשות לפני שהקיץ מסתיים. כיסים! להוסיף כיסים לכל בגד לביש על מנת שיהיה אפשר לדחוף פנימה טישו כדי לנגב את הזיעה… חצאית מהירת הכנה ללא גזרה ועם כיסים. כן, כיסים! ברגע שתלמדו להכין את הכיסים הללו (קל!) תרצו אותם בכל פריט שתכינו. כאן הכנתי חצאית, אבל הכיסים האלה שימושים כמעט בכל מקום. לדוגמה בגזרה של השמלה היפנית או שמלת טוויגי.

שנתחיל? ראשית, יש לגזור שני מלבנים של בד. חישוב מידות המלבן (תעקבו אחרי, זה פשוט): רוחבו כחצי מרוחב היקף הירכיים + 2-4 ס״מ (כמה צמוד אתן אוהבות את החצאית?) + 2 ס״מ (בנוסף למה שהוספנו קודם, זה עבור תוספות התפר). אורכו כאורך המרחק בין המותן למכפלת (איזה חצאית אתן רוצות, מיני? מידי? מקסי? למדוד ולהוסיף על האורך הזה 3 ס״מ למותן + 5 ס״מ למכפלת (סה״כ זה יוצא 8 ס״מ תוספת). לדוגמה: המלבן שלי היה ברוחב של: 50 ס״מ (חצי היקף ירכיים) + 4 ס״מ + 2 ס״מ = סה״כ 56 ס״מ. אורכו היה 60 ס״מ (קצת מתחת לברך) + 3 ס״מ + 5 ס״מ = סה״כ 68 ס״מ הנה הגזרה של הכיס. את הכיס גוזרים ארבע פעמים, שניים לכל צד.

אז מה יש לנו עד עכשיו? שני מלבנים גזורים מבד. אתן כבר יודעות שכשגוזרים את המלבן אורכו צריך להקביל לאמרה של הבד, נכון? ארבע פיסות בד גזורות לפי גזרת הכיס. גומי ברוחב 2 ס״מ. את סרט הגומי מניחים סביב המותן תוך כדי מתיחה במידה שבה נח לנו, כפי שהיינו רוצים להרגיש את הפריט על הגוף בעת הלבישה. מחזיקים את הגומי מסביב למותן ומנסים להעביר אותו דרך הירכיים כלפי מטה. אם הוא עובר בקלות, זה אומר שהחצאית תרד בקלות וגם תשב בצורה נוחה. אם קצת קשה להוריד, אז כדאי לשחרר את הגומי מעט.

לעבודה: במרחק של 10 ס״מ מקצהו העליון של המלבן (ולאורכו). מצמידים את שקית הכיס לבד, כאשר מניחים את ימין שקית הכיס על ימין הבד ומחברים בתפר. מחברים שקית כיס כזו לכל צד של מלבן בשני המלבנים שלנו. מוסיפים תפר הפנייה. הנה הסבר מפורט לתהליך התפירה של תפר הפנייה. כך עושים לכל ארבעת הכיסים.
לי זה מזכיר את קשקשתא
מה קיבלנו? שני מלבנים של בד עם שקית כיס מחוברת. מניחים האחד על השני ותופרים מסביב.

בחלק העליון, זה שמעל הכיס, גיהצתי את תוספות התפר באופן פרוש ותפרתי בתפר עליון. זאת על מנת שהן לא יפריעו בזמן השחלת הגומי.

ישנן דרכים רבות לחבר סרט גומי לחצאית (או מכנס). לדעתי, זו המופיעה כאן היא אחת הפשוטות: נקפל את שלושת הס״מ העליונים ונגהץ אותם מקופלים. את הקצוות ניתן לקפל חצי ס״מ נוסף פנימה (במידה ומדובר בסוג בד העלול להפרם ואין ברשותנו מכונת אוברלוק). נתפור את הקיפול למקומו ממש בקצה (קצת מזכיר במראה תפר הפנייה) ונשאיר חלק פתוח על מנת שנוכל להשחיל את הגומי בקלות.

נחבר סיכת בטחון לקצה הגומי ונכניס אותה דרך הפתח שהשארנו.

נחבר בתפר את קצוות הגומי האחד לשני באופן שטוח.

נסגור את הפתח שהותרנו.

על מנת לוודא שהגומי לא יסתובב במסילה כדאי להוסיף תפר בטחון. נתפור תפר קצר על תפר הצד באיזור החגורה.

אני השארתי את תפרי הצד פתוחים לאורך עשרים הס״מ התחתונים (שסע) ואת תוספות התפר קיפלתי פנימה ותפרתי בתפר עליון.

מה נותר? מכפלת וסיימנו. קיפלתי את חמשת הס״מ התחתונים וחיברתי כמכפלת. בחצאית מהסוג הזה (שיושבת על בד ישר) כדאי לקפל מכפלת רחבה. זה יוצר מעין משקולת, המותחת את הבד כלפי מטה ומעניקה מראה יפה לחצאית.

יאללה, נפגש בסתיו.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה