יום ראשון, 29 במאי 2016

תיק סל

החלטתי לנצל את הפסקת האש שחלה במהלך סוף השבוע, להתנתק קצת מכל מה שקורה ולכתוב פוסט חדש. הפעם בתכנית, מכנסיים קצרים. חלפה בראשי המחשבה לקשר את זה למצב, כמו הרבה פרסומים ופוסטים אחרים ברשת: פרויקט נחמד לממד, משהו שיהיה נוח לרוץ איתו בזמן האזעקה, וכו׳. אבל תכלס, אין בדיחה או ציניות שיגרמו למצב להראות פחות נורא ממה שהוא באמת. האמת היא שמדובר בפריט (ובסרטונים) שהכנתי לכבוד הקיץ, והקיץ כבר כאן. למרות הקושי לחוות אותו כרגע (לא הייתי בים כבר שבועות), כולנו משתדלים להמשיך עם התוכניות כרגיל, והתכנית שלי היתה להעלות את הפוסט הזה.
כשהפכתי אני לאמא לראשונה, הבנתי שאני זקוקה לתיק, וידעתי שלא אמצא את מבוקשי בחנות. ניסיתי להגדיר לעצמי איזה מין תיק הוא צריך להיות. זו היתה הרשימה שלי: אופנתי, כזה שאוכל ללכת אתו גם ללא תינוק. שישלים את המראה של ״סתם זרקתי על עצמי משהו״, מה שמשקף את כל הלך הרוח שלי באותה תקופה. ללא רוכסן! רוב התיקים הללו נסגרים בעזרת רוכסן. מי למען השם זקוק לרוכסן בתיק שב- 95% מהמקרים בהם את צריכה לשלוף משהו מתוכו, יש לך רק יד אחת פנויה?! <שיהיה גם לי מקום. כלומר, שאוכל לשלוף את הטלפון והארנק באותה קלות בה אני שולפת חיתול. שניתן יהיה לשאת אותו על הכתף. שיהיה בעל ידיות אחיזה, בעיקר כדי שאפשר יהיה לתלות אותו על העגלה בקלות, ללא צורך באינסטרומנטים מיוחדים.
גילוי נאות: הכנתי את התיק הזה כבר שלוש פעמים. בכל פעם מבד אחר, ובכל פעם הוא יצא מדליק יותר. כשעדי אשר ואני הכנו את ההדפס האפריקאי שלנו, ידעתי שאין ברירה אלא להכין את הרביעי. הפעם הענקתי אותו לעדי במתנה.
מטר בד ברוחב סטנדרטי (יספיק עם שארית)

<

חצי מטר בד ברוחב סטנדרטי, לבטנה

מעט שרמז או פליזלין

חבל באורך 2-2.5 מטר.

שני אבזמי די ואבזם די נוסף עם פס באמצע. 

מצב רוח טוב וסבלנות. מדובר בפרויקט למתקדמים.

הגזרה כאן את החומרים קניתי כאן, כאן ופעם אחת הכנתי כאן. אני אוהבת בדי ריפוד. הם נותנים לתיק צורה באופן
טבעי וללא צורך בהקשחה. סרטונים שניים ותמונות בשפע. חבל לידיות קניתי כאן אבל אפשר למצוא גם כאן ופרזולים תמיד מפה.
גזירת הבד: נגזור פעמיים מהפנל הראשי, פעמיים מהבטנה, פעמיים מהעיבוד, פעמיים מהפליזלין ופעם אחת מכל גזרה
של כיס.
נצייר על גבי צד ימין של הבטנה את הסימונים שבגזרה לתאים השונים.
בצידו השני של כל סימון נדביק (צד שמאל של הבד) שרמז או פליזלין, על מנת לייצב את הבד באיזור זה.
נתפור את כיס האבקה לבטנה אחת באמצעות הסרטון הזה:
נתפור את כיס הרוכסן לבטנה השנייה באמצעות הסרטון הזה:
אם הגעתם עד לכאן, כל הכבוד! נחבר את הבטנות לעיבודים.
עכשיו מגיע החלק הכיפי - ההרכבה הסופית של התיק נניח את החלקים החיצוניים של התיק האחד על השני, צד ימין על
צד ימין, ונתפור את שלוש הצלעות מסביב במרחק של 1 ס״מ.
נותרו לנו פתחים משונים בצדו התחתון של התיק. נמשוך את הפינה הפנימית ובאמצעות הפתח שנוצר נחבר את רצפת
התיק לצדו ונחבר בתפר (טובה תמונה אחת מהרבה מילים במקרה הזה)
את אותו הדבר בדיוק נעשה גם לבטנה. חשוב מאוד - בבטנה יש להשאיר חלק קטן (באורך 10 ס״מ) לא תפור.
דרך הפתח הזה נהפוך את התיק בשלב האחרון.
כך נראה חלקו התחתון של התיק לאחר שהפכנו אותו חזרה.

למעשה כרגע יש לנו שני תיקים, האחד חיצוני והשני פנימי, ומה שנותר לנו זה לחבר ביניהם.
לפני שנעשה זאת, נחתוך שתי רצועות קצרות לידיות, ועוד שתיים קצרות יותר על מנת שיחזיקו את האבזמים הצדיים
במקומם. זה נראה כך. לרצועות הקצרות אני ממליצה על אורך של 6 ס״מ. לארוכות יותר גזרתי רצועות באורך 30 ס״מ
אבל זה עניין של העדפה.

לפני שאנחנו מחברים את התיק, נמקם את האבזמים ואת הרצועות למקומם. את הרצועות ממקמים במרכז התיק (אצלי
הרווח בין שתי קצוות הרצועה הוא 8 ס״מ). את האבזמים משחילים לתוך הרצועות הקטנות וממקמים אותם בצדי התיק.
שימו לב לכיוון שבו מניחים את הרצועות. הן פונות פנימה, כלפי פנים התיק.
כמעט סיימנו: מכניסים את התיק החיצוני לתוך הפנימי כאשר הצד היפה (צד ימין) של שניהם פונה האחד לשני.
שימו לב למיקום וכיוון הנחת הרצועות. חשוב לוודא שבחלקה התחתון של הבטנה הותרנו חור קטן להפיכת התיק.
מחברים את הבטנה לתיק בתפר במרחק 1 ס״מ. 
דרך החור מושכים את התיק החוצה וסוגרים את הפתח בתפר עליון.

ומה לגבי הרצועה המתכווננת? בפוסט הבא.. (שבוע הבא, מבטיחה! יש מספיק עבודה לבינתיים...) 

2 תגובות:

  1. תיק משגע והדרכה נהדרת! עשית לי חשק לתפור עוד תיק. עכשיו צריכה לחשוב על שימוש בשבילו (-:

    השבמחק
  2. תודה רבה! ממך זו מחמאה כפול שתיים! 3>

    השבמחק