יום שלישי, 7 באוקטובר 2014

שמלת אחת

השמלה הזו, שמלת אחת מיועדת לבד ההוא, זה שמחכה כבר זמן מה בארון, והוא כל כך יפה שאת חוששת לגזור אותו. הוא כל כך אהוב, שנראה שכל נגיעה עם המספריים עלולה רק להזיק לו. ובכן, השמלה הזו עשוייה כולה מחתיכה אחת של בד (למעשה שתיים, קדמי וגב, אבל בזה זה מסתכם), שהופכת לשמלה אורירית ומתנופפת באמצעות מספר תפרים בלבד. בזמנו, חברתי לספסל הלימודים, המעצבת אודליה ארנולד, נהגה לכנותן שמלות ״חמם והגש״. היא דיברה על שמלות שהיתה הוגה בשבע בערב, ועד שיצאה מהבית לבילוי, כבר היו מוכנות ותפורות. כזו היא שמלת אחת. פשוטה להכנה ומשאירה את הבד שלך במלוא הדרו.
שמלת אחת של גזורות

נתחיל מלגזור את הבד. נגזור אותו פעמיים, פעם אחת לקדמי ופעם אחת לגב. נסמן את כל הקווים המופיעים בגזרה: את אלו של הקפלונים, את פיק הכתף המסמן את החלק של השרוול ואת קו המותן.
סימון הקווים על הגזרה בעט סימון נעלם.
סימון הפיקים של הקפלונים על הבד.
כך נוכל להעביר את הקווים במדויק גם לצד השני של הבד.
נקפל את הקפלונים - נניח קו ראשון על הקו השני כאשר ימין הבד פונה לימין הבד, ונתפור את הקו לאורכו. חשוב לסיים את כל שלושת הקפלונים באותה נקודה.
כך זה נראה לאחר התפירה מצד שמאל של הבד. חשוב לציין, שאני תופרת בחוט ניילון בצבע כהה, על מנת שהתפרים בתמונה יהיו בולטים ככל הניתן, אבל רצוי ומומלץ לתפור עם חוט פוליאסטר רגיל בצבע הקרוב ביותר לצבעו של הבד.
וכך זה נראה לאחר התפירה מצד ימין של הבד. את הקפלונים אנו סוגרים גם בקדמי וגם בגב. בשלב הבא ניקח סרט אלכסון (קנוי זה מצויין, אין צורך להכין) ונכין באמצעותו מסילה בצד שמאל של הבד, אשר תשמש להשחלת סרט גומי. נפרוש את הסרט על קו הסימון שלנו בגזרה, ונתפור אותו בתפר קצה בשני קצוותיו, כמו בתמונה:

כך נראה הסרט תפור מצד שמאל של הבד. החלק המקופל של הסרט פונה כלפי פנים הבד.
בתמונה הבד מקופל לאחר החיבור של סרט האלכסון למקומו. בימין התמונה, ניתן להבחין כיצד נראה הסרט על ימין הבד, ובשמאל התמונה, כיצד הוא נראה על שמאל הבד.


בשלב הזה, נשחיל את סרט הגומי למקומו. אני יודעת שיש מספר רב של טכניקות להשחלת סרט גומי, ושבדרך כלל הוא מקיף את כל הגוף בחתיכה אחת. כאן נראה לי נכון להקל ופשוט לחלק אותו לשני חלקים, קדמי וגב. זה מפשט מאוד את עניין התפירה. כיצד יודעים כמה סרט גומי דרוש? אני מסבירה זאת בפירוט בסרטון הזה בו תופרים חצאית טול. ההסבר מגיע בערך בדקה 5:20. אם לתת גם כאן הסבר מקוצר, העניין הוא כזה: קחי את סרט הגומי והקיפי באמצעותו את מותנייך. הסרט צריך להיות מונח עם מעט מתיחה, אבל גם בצורה שתהיה נוחה לך. תוך כדי שאת מחזיקה אותו במקומו במותן נסי להוריד אותו ממך דרך קו החזה (כאילו את מפשילה את השמלה). הרעיון הוא לוודא שלא הדקנו אותו יתר על המידה, והוא אלסטי דיו על מנת לאפשר לנו לצאת מתוך הבגד בנוחות. לאחר המדידה הוסיפי לו 2 ס״מ ואז חיתכי אותו לשניים. חלק אחד השחילי בחלק הקדמי ואת החלק השני בחלק הגב. הדרך הפשוטה ביותר להשחלה היא באמצעות סיכת בטחון.

לאחר שהסרט הושחל למקומו, נחבר אותו בשני קצותיו לתפרי הצד של השמלה באמצעות סיכה.
כך זה נראה מצד ימין של הבד לאחר שהשחלנו את סרט הגומי. כעת נשתמש שוב בסרט האלכסון, אולם הפעם, על מנת לעבד את קו הצוואר. ניקח את הסרט, נפתח את אחד מקווי הקיפול שלו ונניח אותו, ימין הסרט על ימין הבד קצה אל קצה. התפר צריך לעבור בדיוק על קו הקיפול.
לאחר החיבור נגהץ את התפר פעמיים: פעם אחת כלפי מעלה כמו בתמונה.
פעם נוספת נקפל אותו כלפי מטה ונגהץ שוב כמו בתמונה הזאת. לאחר הגיהוץ השני נחבר את צידו השני של הסרט למקומו בתפר קצה. אתם מוזמנים להיעזר בסרטון: ״איך לתפור סרט אלכסון״. הסרטון מציג טכניקה מעט שונה לחיבור סרט אלכסון, אבל שווה להציץ ולבחור.
כעת נותר לנו לטפל בשרוולים. השרוולים פתוחים בחלקם העליון. למעשה קו הכתף של השמלה מתחבר עד לפיק החיבור, ומנקודה זו ועד לקצה, השמלה נותרת פתוחה. בחלק זה נעשה קיפול דק וכפול על מנת לקבל גימור יפה. נבצע קיפול כפול בכל הפינה העליונה של השמלה, כמו בתמונה:
את הקיפול נסגור בתפר קצה.
עכשיו לא נותר לנו אלא לחבר את קו הכתף ואת תפרי הצד. נתחיל בקו הכתף. כדאי להתאים את הקפלונים של הקדמי והגב אחד לשני.
וכך זה נראה לאחר החיבור. על מנת לחבר את תפר הצד, נניח את חלק הגב על הקדמי, ימין הבד על ימין הבד, ונחבר בתפר. כאשר אנו מגיעים לחלק עם הגומי, מומלץ לוודא היטב שאנו מחברים את הגומי של הקדמי והגב בדיוק באותו הגובה.
מראה השמלה לאחר החיבור מצד שמאל.

מראה השמלה מצד ימין. למעשה השמלה מוכנה. כל שנותר הוא לתפור את המכפלת ו ס י י מ נ ו ! נפרד בברכת שנה טובה, עם קליפ קצר שהכנתי לכבוד השנה החדשה.  
אל תשכחו לבקר בחנות המקוונת של גזורות וגם בפייסבוק.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה