יום שני, 8 באוגוסט 2016

יפנית קלילה

ריבוי החופשות במשפחתנו הקיץ, הוביל אותי לחשוב מה, למען השם, אני הולכת ללבוש לים/בריכה/כשיורדים מהחדר במלון לחדר האוכל ולא ממש בא להתלבש כי גם ככה תכף הולכים לבריכה. לא היה לי הרבה זמן, וגם לא הרבה סבלנות, אני מודה, לארוז לארבעה אנשים לשבוע, כששתיים מהם בנות פחות מארבע. זוהי משימה שאיתגרה אותי מאוד. כלומר, לא היה מקום לטעויות והייתי צריכה לעבוד זריז. מה עמד לרשותי? גזרה לשמלה יפנית, אחת הגזרות הפופלריות ביותר. תמיד ידעתי שהיא סופר שימושית, אבל הפעם היא הוכיחה את עצמה ובגדול.

גזרה לשמלה יפנית, תמיד עובדת
״שמלת החוף״ שלי עשויה מבד סריג, במקרה הזה בד ג׳רסי עם מעט לייקרה. כשהכנתי לי את היפנית המקורית, מבד אריג, השתמשתי במידה 38 או 40. הפעם, כיוון שעברתי לבד סריג שיש בו מתיחה, השתמשתי בגזרה במידה קטנה יותר (34), וזה התאים בול.
חיברתי את שני החלקים הקדמים של הגזרה לחלק אחד. איך עושים את זה? גוזרים את החלק הקדמי העליון, מחברים לחלק הקדמי התחתון ומעתיקים ביחד כחלק אחד. וזהו. בגזרה הזו השתמשתי גם לגב.
לקחתי את הבד המיועד (פסים, נו מה) וגזרתי פעמיים, קדמי וגב.
עם פסים כדאי כבר בזמן הגזירה להניח את הבד מקופל כך שהפסים מונחים בדיוק האחד על השני, ולפני שמרימים מהשולחן כבר לחבר בסיכות. ככה, בזמן התפירה, הפסים יתחברו יפה בתפר הצד. לא רוצה לאכזב אף אחד, אבל ארבעה תפרים וסיימתי.
כאן, כאן, כאן וכאן ויאללה לים!

יש לכן יפנית משלכן? ספרו לי ושילחו תמונה, אני כה אשמח!


6 תגובות:

  1. מקסימה.
    את לא עושה גימורים לקצוות?

    השבמחק
  2. מקסימה.
    את לא עושה גימורים לקצוות?

    השבמחק
  3. לבד ג׳רסי או טריקו לא חייבים לעשות גימורים, הקצוות מתגלגלים קצת אבל לא נפרמים. אז לשאלתך, לא עשיתי גימורים, זו רק שמלת חוף אבל אפשר לעשות, רצוי באוברלוק, אם יש לך גישה למכונה כזו.

    השבמחק
  4. מהמם, עושה חשק לתפור ;-)

    השבמחק
  5. שלום וברכה ♡ ראשית כל מהמם!!! וישר כח על הבלוג!
    שאלה: מה היא מידת האורך כדי שהשמלה תהיה מקסי? תודה מראש ;) ובהצלחה

    השבמחק