יום שני, 14 ביולי 2014

הכיני תיקך לקיץ

למרות שיש לנו, הבנות, תיקים רבים, ולמרות שכמעט בכל יריד אנו קונות לפחות תיק אחד חדש, עדיין, כשמגיע הקיץ, אנו מוצאות את עצמנו מתהלכות עם שקית בד, לרוב אחת שקיבלנו תוך כדי קנייה של מוצר אופנתי אחר. אני מדברת על שקיות הבד הפשוטות הללו, אלו שהחליפו בעידן הירוק שלנו את שקיות הנייר והפלסטיק הידועות לשמצה. היום, כל מעצבת או חנות שמכבדת את עצמה, מתהדרת בהן ואפילו משקיעה ומעצבת אותן מספיק יפה על מנת שנשתמש בהן כל העונה. פעמים רבות יופיע עליהן איזשהו כיתוב מחוכם או הדפס מעניין, ולרב הן ישמרו על צבעים ניטרלים ועדינים. הן משמשות בד״כ כתיק קפיצה. קפצתי למכון, קפצתי לחברה או קפצתי לסרט, והם תורמות ללוק הקז׳ואלי הקליל המלווה את כולנו בקיץ - כפכפים, שמלה אוורירית ותיק בד שמונח ברישול על הכתף. לעיתים רבות הוא משמש כתיק שני, זה עם הבגדים להחלפה או זה עם הנעליים ליציאה שאחרי. גם כשקופצים איתו לים, ניעור אחד קטן והוא כמו חדש. אז באמת שאין כמו תיק בד אהוב. אחד החביבים עלי ביותר כרגע הוא של אביבה זילברמן. אביבה תמיד משקיעה והפרינטים על השקיות מוקפדים ויפים.



במסגרת אהבתי העזה לתיקים (אני גם בעלת מותג לתיקי עור בשם Nona Stella), החלטתי לצאת עם קולקציה קטנה של תיקי DIY, כאשר הראשון שבהם יהיה תיק הטוט הפשוט והמקסים הזה שבאמת כל כך קל להכין. זמן ההכנה עומד על פחות משעה ודרוש כחצי מטר בד.



כל שצריך הוא בד אהוב, רצוי אריג דק עד בינוני שאינו נמתח, מספריים ומכונת תפירה. לא חייבים, אגב, להשתמש בבד קנוי. ניתן להשתמש בחולצה ישנה, בסדין, במפה או בכל פריט בד אחר שעושה לנו את זה. גם פלסטיק וניילון עשויים להתאים, למרות שזה עלול להקשות על התפירה אם אין ברשותנו את הציוד המתאים. בנוסף לסרטון, הכנתי גם דף הסבר הכולל הוראות כיצד להכין את הגזרה לתיק. כל אחת יכולה לבחור את הגודל המתאים לה ביותר. אני הכנתי את שלי בגודל של 36 על 40 ס״מ, ואת הרצועות הכנתי באורך של 70 ס״מ. אחת מחברותיי סיפרה לי שאצלה כל תיק חייב לעבור את מבחן המרפק. מה זה אומר? שאם את מחזיקה את הרצועות של התיק ביד, ואז מנסה לשים אותו על הכתף, הרצועה צריכה להיות די ארוכה על מנת שהמרפק יעבור בקלות. אימצתי, ולאורך של היד שלי 70 ס״מ זה מספיק בדיוק.


אז הנה הוא לפניכן, הסרטון הכולל הסבר מפורט לגבי כל שלבי ההכנה.
ת י ה נ ו ! אורי

2 תגובות:

  1. רעיון והדרכה מעולה! אשמח לדעת היכן ניתן לקנות את המדבקת גיהוץ וכיצד בדיוק נקראת ..

    השבמחק
  2. הי מור,
    תודה רבה! :)
    למדבקה שהכנתי קוראים סובלימציה (מתאימה לבדים סינטטים). אפשר גם להדפיס מדבקה שנקראת טרנספר, המתאימה לבדים טבעיים. את צריכה להכין את הקובץ על המחשב שלך ולשלוח להדפסה במקום שיש לו את סוג המדבקות האלו. שני מקומות שאני יכולה להמליץ עליהם הם קובי רן ברמת גן, והברווז בדיזינגוף סנטר.
    שיהיה בהצלחה!
    אורי

    השבמחק