יום שלישי, 17 ביוני 2014

אלכסון הוא לא אסון

הפעם נשלים את חולצת האביב, ונדבר על מדוע לעיתים אלכסון הוא הדרך הקצרה ביותר. בשבוע שעבר התחלנו לתפור חולצה לכבוד שבועות ובימים שנותרו נוכל להשלים את הפרויקט. על מנת שנוכל לסיים לתפור את החולצה נלמד מהו סרט אלכסון וכיצד נוכל להכין אחד בעצמנו. סרט אלכסון הוא יופי של פתרון לגימור של בגד, או של כל פריט אחר. החוכמה היא לעשות התאמה טובה בינו לבין הפריט וכמובן לתפור אותו כמו שצריך, שזו לא תמיד משימה פשוטה כל כך. סרט אלכסון הוא בעצם סרט הגזור באלכסון לכיוון אריגת הבד, ומכאן גמישותו. אם ניקח בד מכל סוג שהוא ונמתח אותו לאורכו ולרוחבו (בדרך כלל לרוחבו המתיחה תהיה גדולה יותר), הוא ימתח הרבה פחות ביחס למתיחה שלו באלכסון. אם ממש נדייק נראה שבאלכסון מלא (כלומר, ב 45 מעלות לאימרה של הבד) המתיחה תהיה הגבוהה ביותר. מדוע הגמישות חשובה כל כך? כיוון שהיא זו המאפשרת את הרכבתו של הסרט לקווים עגולים המצריכים גמישות כמו קו מותן מעוגל, מפתח הצוואר, מפתח בית השחי וכו׳.

מפתח צוואר מעוגל בחולצת האביב 

קיימות שיטות תעשיתיות רבות להכנה ולתפירה של סרט אלכסון. לדוגמא, ישנו בית עסק בשם אלכסון, אליו תוכלו להגיע עם כמה מטרים של בד ותוך מספר ימים לקבל חזרה רצועות של סרטי אלכסון בכל עובי שתבחרו. מאחר ונדרשת כמות גדולה יחסית של בד, מדובר בפתרון המתאים יותר למעצבים המייצרים בכמויות בינוניות או גדולות. ישנו, כמובן, גם שלל סרטי אלכסון שניתן לקנות בחנויות. אחת כזו, המצטיינת במבחר גדול של סרטים, הינה חנות בשם חלום, בנחלת בנימין. בנוסף, ניתן למצוא מיני מכשירים המסייעים בהכנת הסרט וכאלו העוזרים בתהליך הקיפול שלו. לדוגמא, קיימים סוגים שונים של רגליים ותוספות למכונת התפירה המביאים את הסרט כשהוא מקופל לקצה המחט, כך שהתפירה הופכת ממש פשוטה.


הסרטים היפים של חלום

אולם, על אף מגוון הפתרונות המתואר לעיל, העניין הוא כזה: כל הרגליים והאביזרים מיועדים למכונת תפירה תעשייתית או סמי-תעשייתית, ולרובנו אין כזו, או את הדגם האחרון המכיל בדיוק את אותה התוספת. לכן, כאשר אנו תופרים פריט יחודי, כמו חולצה או שמלה לעצמנו, הכי כיף, נכון ופשוט זה לבחור את הבד ולהכין בעצמנו את הסרט. על כך בסרטון שלפנינו.


הסרטון מתחיל בהסבר קצר על חיבור קו הכתף בחולצה (בקו הכתף ישנו מילוי, מונח האומר שצד אחד ארוך יותר מהשני, וזה משהו שחשוב לדעת). אך אם רק באלכסון חשקה נפשכם דלגו לדקה 02:18 והמשיכו משם. בעזרת הסרטון תוכלו לתפור את חולצת האביב, את חולצת הציפור וכן את שמלת הטוויגי שלנו. ועכשיו לאלכסון - הסרט


ועוד סרטון קצר ומשובב ששלחה לי אווה וינץ׳ (שהיא, אגב, תופרת מעולה) המסביר איך לגהץ סרט אלכסון ללא כל אביזר נוסף, למעט סיכה אחת.


לסיום, רציתי לשתף אתכן במשהו נחמד שריגש אותי השבוע. במדור סמול טוק בעולם האשה כתבו ופרגנו לגזורות. אתם מוזמנים לקרוא בעצמכם וכמובן לבקר גם באתר.


לכתבה


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה